Ik ben


… een product van de early eighties. Verslaafd aan schone zinnen en kabbelende conversatie. Ik lees om beter te schrijven, word nostalgisch van handgeschreven brieven en ben tegelijk supergeboeid door online marketing. Vol bewondering klopt mijn hart voor mooie voorwerpen, illustraties of publicaties en voor mensen die gepassioneerd bezig zijn met hun vak.

Ik leerde de stiel bij

  • Colruyt – copywriter
  • Natuurpunt vzw – campaigner, copywriter, fundraiser
  • Bond Moyson Oost-Vlaanderen – marketing & communicatie, copywriter, web-editor
  • Plan International Belgium – (e-)marketing & (online) communicatie, copywriter, webshop

Ik functioneer op m’n best met

  • koffie in het lijf
  • goeie vibes in het hoofd
  • een no-nonsense opdracht die motiveert en inspireert
  • kwaliteitsvoedsel binnen handbereik

Werkervaring


Sinds 2016 ben ik fulltime freelance copywriter. De meest uiteenlopende organisaties en bedrijven uit een waaier aan sectoren deden al een beroep op mijn pen. Ik schreef voor mijn happy klanten onder meer webteksten, blogartikels, nieuwsbrieven, e-books, whitepapers, interviews, magazines, uitnodigingen, brochures en brieven.

Tegelijk krijg je er als klant ongevraagd (maar elke keer merk ik: o zo welkom) marketingadvies bovenop, omdat copywriting onmogelijk los te koppelen is van marketing. Want wie wil je exact met welke specifieke boodschap op welke manier bereiken?

Ik neem dus niet zelden de rol op van marketingsidekick voor ondernemers of organisaties, waardoor zij zich  kunnen bezighouden met waar ze écht goed in zijn.

Je krijgt mijn pen én mijn kennis


Schakel je me in voor copywriting, dan kan je rekenen op heldere teksten in duidelijke taal, op maat van je doelgroep. De teksten lezen niet alleen vlot, er zit ook een berg kennis in vervat. Door al jaren dagelijks met content marketing, emailmarketing en social media bezig te zijn, weet ik wat er op dit moment werkt en wat niet. Online en offline.

Welk soort titel doet mensen verder lezen? Welke tone of voice gebruik je voor welk medium? Op welk keyword zal de tekst scoren in zoekmachines? Hoe schrijf je een caption met scrollstopping power? Hoe maak je een tekst helemaal SEO (search engine optimized) en GEO (Generative Engine Optimization)? No worries, ik zorg dat het goed zit.

Ik pak je communicatieproject met beide handen aan, zodat jij kan doen waar je goed in bent.

Bedrijf

Jutestraat 10
9000 Gent

IBAN BE14 8900 1496 2683
BTW BE 0652.853.253

Vragen?

info@lindejacobs.be
0486 88 18 32

Privacy Preference Center