Timmerwerkt maakt meubels op maat, samen met nieuwkomers. Zo lossen ze drie cruciale noden in:

  • Nieuwkomers die nergens de kans krijgen om een eerste werkervaring op te doen, kunnen hier timmerskills én Nederlands bijschaven.
  • De bevolking kan hier terecht voor prachtige meubels op maat, van keukens tot boekenwanden.
  • Bouw- en houtbedrijven kunnen bij Timmerwerkt aankloppen voor klaargestoomde volwaardige werkkrachten, en dat in een knelpuntberoep.

Geslaagde win-winnercampagne

De eerste opdracht die ik voor Timmerwerkt deed, was het helpen uitrollen van een crowdlendingcampagne via Winwinner. Naast de landingspagina die Winwinner opzette, was het welslagen van de campagne vooral afhankelijk van de communicatie-inspanningen van Timmerwerkt zelf, zo verzekerden de specialisten van Winwinner ons.

We gingen er dan ook voor. Ondanks een klein budget, lanceerden we een eigen communicatiecampagne via earned, owned en (een klein aandeel) paid media. Met succes!

  • Earned > we stuurde een persbericht de wereld in. Onder meer Made in Oost-Vlaanderen nam het bericht over. Ook MO*magazine kwam langs in het atelier.
  • Owned > we maakten een low budget filmpje, lanceerden een Facebook-campagne en stuurden enkele nieuwsbrieven uit. Een resem enthousiaste volgers deelde volop de oproep. We zetten de Timmerwerkt LinkedIn-pagina op.
  • Paid > sommige Facebook-posts kregen een lichte boost, al was het maar om te zorgen dat alle eigen volgers de boodschappen te zien kregen.

Resultaten: het verhoopte bedrag kwam binnen, waardoor Timmerwerkt in staat was om een eigen atelier te huren net buiten Gent en om een eigen machinepark aan te kopen. Tegelijk steeg het aantal volgers op sociale media en het aantal subscribers op de nieuwsbrief van Timmerwerkt. Last but not least: ook meubelbestellingen kwamen massaal binnen – en blijven binnenkomen. Een crowdfunding of -lending campagne is dus óók belangrijk als branding, networking en marketingmoment.

Wij happy!

Online communicatie

  • Via Facebook en LinkedIn houden we volgers op de hoogte van wat er leeft bij Timmerwerkt. We waken over een mix tussen meubelnieuws en ‘behind the scenes’.
  • Een e-nieuwsbrief met de laatste nieuwtjes belandt van tijd tot tijd in de mailbox van alle subscribers. Het doel is op de eerste plaats informeren en engageren, eerder dan sales.
  • Er gaat een opvolgmailtje met link naar een evaluatieformulier naar elke klant, veertien dagen na oplevering van een meubel. Op die manier verzamelen we belangrijke feedback, maar ook goede testimonials (en consent over het gebruik van de testimonial voor communicatie). Tegelijk roepen we op om online reviews te plaatsen.