De communicatiemensen van jobplatform StepStone mailen maandelijks een duidelijke contentbriefing naar een aantal vaste freelance copywriters. Op hun blog over loopbaanadvies wil StepStone maandelijks nieuwe relevante content plaatsen. Wie interesse heeft in deze thema’s, komt zo bijna automatisch in aanraking met de jobs die StepStone aanbiedt.
Denk – research – schrijf
Elke briefing bevat een aantal werktitels voor nieuwe blogartikels. Als freelance copywriter bepaal ik hoe ik een artikel op de meest interessante (maar ook strategische en SEO-friendly) manier invul. Laat ik een expert aan het woord? Maak ik een handig stappenplan? Lijst ik de meest relevante tips op om lezers te inspireren? Hoe zorg ik dat het artikel kwalitatief beter wordt dan een gelijkaardig artikel op een andere site?
Daarna volgt een grondige researchronde om de nodige informatie te verzamelen. Dan pas kan het schrijfwerk starten, al dan niet na een interview met een expert.
Nadat StepStone de blogtekst goedkeurt, stuur ik hem naar een fantastische Franstalige copywriter/vertaler. Zij hertaalt de tekst naar het francofone taalgebied.
Enkele B2C-blogs (business-to-consumer) van mijn hand lezen? Klik op een titel hieronder.
- Welke job past bij mij?
- Carrièreswitch? Dit moet je weten
- Dit zijn dé eigenschappen van een succesvol team
- Werken tijdens de ramadan: tips en trucs
- Wat doet een verkoper?
- In deze knelpuntberoepen kan je meteen aan de slag
- Zo maak je promotie op het werk
- Studeren in Leuven: dit moet je weten
- Jobs met toekomst
- Contractonderhandeling? Acht onmisbare tips
Ook voor werkgevers
Ook voor de doelgroep werkgevers wil StepStone meer en meer inzetten op kwalitatieve content. Via whitepapers en blogartikels deelt het jobplatform interessante inzichten, inside cijfers en ervaringen. Ze willen werkgevers inspireren om klaar te zijn voor de werknemers van morgen. Tegelijk willen ze een nauwe begeleiding bieden in de war on talent.
Enkele voorbeelden van B2B (business-to-business)-artikels:
- De toekomst van rekruteren: AI als heilige graal?
- Rekruteren in hartje West-Vlaanderen
- Een bedrijf met aandacht voor CSR trekt kandidaten aan
- Internationaal rekruteren: zo doe je dat
StepStone is content met de content
Killian Cramers van StepStone schrijft: “Al sinds mijn start bij StepStone een tweetal jaren terug bestel ik op maandelijkse basis artikels bij Linde. Niet alleen krijg je een stevig stuk content afgeleverd, maar ook krijg je haar eigen positieve input & creativiteit er bovenop. Een extra invalshoek of paragraaf waar je als klant niet aan dacht? Daar zorgt zij wel voor. Linde zet dan ook de letterlijke en spreekwoordelijke puntjes op de “i” en daarom zijn we graag trouwe partners.”
Zo wijs!