t-is-de-verpakking-die-telt

Het lijkt wel in een vorig tijdperk: het moment dat ik als prille copywriter bij Colruyt Group begon. In hun grote kantoren in Halle kreeg ik een plaatsje in het packagingteam. Een nieuwe wereld ging voor me open: het rijk der verpakkingen. Wat staat er op, hoe staat het er precies, wat moet er op, wat mag er niet op en wat is de look en feel. Honderden doosjes, zakjes en blikken in alle formaten gleden door onze nieuwsgierige handen. Ik leerde ongelooflijk veel bij en sindsdien ontwikkelde ik een ‘oog’ en bijhorende voorliefde voor mooie en originele verpakkingen.

Liefde voor het product

Je voélt soms de liefde van de makers voor hun product uit de verpakking spatten. En ja, ik geef toe dat ik me al tot aankopen liet verleiden omwille van een prachtig doosje of origineel vormgegeven flesje.

Vandaag, jaren later, kreeg ik heel toevallig de opdracht om teksten te schrijven voor de verpakking van een nieuw product. En meteen zat ik in gedachten terug met die fijne collega’s in m’n Colruyt-bureau –voor de insiders: mét latjes tegen de muren– vergelijkbare verpakkingen te bestuderen.

Prompt maakte ik een Pinterest-bord met voorbeelden van packaging waar origineel wordt omgesprongen met tekst en design. Ik focuste bij het zoeken vooral op copywriting, natuurlijk!

Als je wil kan je het bord hier bekijken. Wat is jouw favoriete verpakking? Of telt vooral de inhoud ;)?

 

Bron foto

Visual geknutseld in Canva