postkaart-Koen1 postkaart-Koen2

Als ambassadeur van Plan België engageerde Koen Wauters zich om mee te werken aan een fondsenwervende actie tijdens zijn Clouseau-concertenreeks.

Doel:

  • merkbekendheid Plan België vergroten
  • nieuwe Plan Ouders werven
  • bestaande Plan Ouders bevestigen

 

Opzet:

Concertgangers konden tijdens het Clouseau-concert een sms sturen naar een verkort nummer. Van de 2€ per sms ging er 1€ naar Plan. Elk concert maakten twee sms’ers kans op een meet & greet met Koen Wauters. Gelukkige gezichten gegarandeerd :), en de niet-winnaars hadden toch het gevoel dat ze iets ‘goed’ hadden gedaan.

Alle sms’ers kregen daags na het concert een voicemail op hun telefoon, ingesproken door Koen Wauters zelf. Een super verrassing voor alle fans! Koen bedankt ze persoonlijk voor hun aanwezigheid op het concert en voor hun sms’je ten voordele van Plan. Bovendien kondigt hij aan dat Plan nog even zal bellen om te vragen of ze, net als hem, Plan Ouder willen worden.

Een week na het concert worden alle gsm-nummers gebeld om nieuwe Plan Ouders te werven. Een succes!

Voor deze actie verzorgde ik de copy van de flyer, het scenario van het filmpje waarin Koen iedereen oproept om te sms’en, de tekst van de voicemail en het telefoonscenario voor het opbellen van de deelnemers.

Lay-out flyer: Bart Behiels | Video: dIET! Broadcasting Productions

voor Plan België, 2015